سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از شریفترین کردار مرد بزرگوار آن است که از آنچه مى‏داند غفلت نماید . [نهج البلاغه]

....راهی

Powerd by: Parsiblog ® team.
باز هم فصل رویش(شنبه 89 تیر 5 ساعت 12:49 عصر )

باز هم فصل رویش البته این دفعه از نوع سینماییش

 کانو رانی

مقوله اردو و البته با کمی نگاه کلان تر مقوله اوقات فراغت متاسفانه در کشور ما اصلا مورد توجه نبوده و البته در مواردی هم که توجه با آن شده است اگر نگوییم کاملا اثر معکوس داشته است به آن هدفی که نظام آن را دنبال میکند نرسیده است.

با کمی بررسی در این حوزه و با اندک تفحصی خواهیم دید که در همه کشورهایی که میدانند به کجا قرار است بروند و خودشان برای خودشان تصمیم میگیرند برای همه سنین و البته به صورت ویژه تر برای سنین نوجوانی و جوانی برنامه هایی اردویی مفصل، هدفمند،متناسب و... دارند.

گاهی که با بعضی مدیران سر درد دل و صحبت باز میشود و قرار میشود در این زمینه حرکتی صورت بگیرد اول چرتکه به دست میشوند و تعداد نفر روز ضربدر تغذیه و ضربدر اتوبوس و ضربدر خیلی چیزهای دیگر نتیجه این میشود که بازهم مثل همیشه یک پیاده روی ساده به اطراف شهر و همین و البته از آنجایی که مردم دیگر دستمان را خوانده اند بصورت طبیعی چون میدانند که اردو یعنی چه(البته از منظر ما) در برنامه شرکت نمیکنند و در نتیجه جمعه ماها را هم خراب نمیکنندو....  .و البته قابل توجه است که امروزه صنعت اردو و توریست یکی از پر درآمدترین حرفه‏های دنیابه شمار میرود و هستند کشورهایی که درآمد اصلیشان از طریق همین اردوست!

باز هم هزار البته که موقع آمار داردن مثلا یک اردوی 50 نفره را 500 نفر اعلام میکنند به این صورت که مثلا اگر این تعداد 10 ساعت در اردو بوده‏اند تعداد افراد را ضربدر مقدار ساعات اردو کرده و تعدا 500 نفر ساعت را در آمار رسمی اعلام میکنند اگر هم شاهد مثال میخواهید برای امتحان همین امسال تابستان که به پاییز رسید شما فقط یک هفته آماری را که مسئولین اعلام میکنند باهم جمع کنید خواهید دید که از 20،000،000 نفر جوان کشور مسئولین زحمتکش 100،000،000 نفر اردو برده‏اند تازه با این همه کارهایی که انجام داده‏اند آنقدر وقت اضافی هم آورده اند که توانسته‏اند 2 ماه مرخصی تابستانی بروند و در اماکن مختلف مذهبی مثل کیش و شمال و ... از خدا بخواهند که ایکاش این مملکت جوانان بیشتری داشت تا بتوانیم این توان باقیمانده را صرف خدمت به آنان کنیم!

بگذریم باور کنید که اصلا دوست ندارم  مأیوس کننده صحبت کنم و به قول امروزی‏ها پالس منفی منشر کنم اما اینها را میگویم تا به یک جمعبندی درست برسیم.

احتمالا بدانید که بیشترین و بهترین اردوگاههای کشور متعلق بهوزارت آموزش و پرورش است و البته حتما خواهید گفت که دستوریزاد به این نظام و دستمریزاد به این مسئولین فعال و فرهنگی و دلسوز و دارای تفکر عمیق و استراتژیک!

بله درست است آفرین به این مسئولین و صد آفرین، مسئول خوب و نازنین! که با این همه اردوگاههای در اندشت که همگی یادگار رژیم منحوس پهلوی است که قرار بوده است فرزندان دختر و پسر من و شما را بصورت مختلط در اردوهای پیشاهنگی مرید و چاکر اعلاحضرت کنند و خداوند به خاطر اخلاص و زحمات امام عزیزمان در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است، به جوانان و نوجوانانمان فقط احترام گزاشتن به همدیگر با دو انگشت به روش مخصوص با دقت و ظرافت تمام که خدای نکرده اشتباه نشود بعلاوه سه چهار روز علافی یاد میدهند.

خدا را شکر که مسئولین محترم لطف کردند و اردوگاههای دیگری نساختند و والا همین یک ذره کارهای فرهنگی نهادهای دیگر هم خنثی میشد.

راستی یادم رفت بگویم که اعلاحضرت ملعون تمام فعالیتهای مربوط به جوانان و نوجوانان را با مشاوره کارشناسان خبره روسی که 50 سال تجربه کار فرهنگی!داشتند انجام میداده و باید احسنت گفت که برای ساحت فکری سرمایه های این مملکت چقدر ارزش قائل بوده و حاضر بوده برای تربیت آنها به سبکی که خودش لازم دارد اینهمه هزینه کند.

دوستی دارم در اداره پست قم که سابقه خدمتی بسیار زیادی دارد و از جوانان نخبه و فرهیخته این مملکت در دوران ستمشاهی بوده که وقتی باب درد دلش در عدم ارائه خدمات پستس مناسب به نهادهای دولتی و غیر دولتی فرهنگی در اداره پست باز شد گفت: در همین قم که عش آل محمد است رد زمان آن ملعون 17000 جوان را شناسایی کرده بودند و برایشان بصورت ماهانه بسته‏های فرهنگی و کتاب توشط نهادی که لازم نیست اسمش برده شود اما جهت اطلاع زیر نظر مستقیم دربار اداره میشد فرستاده میشد البته نه کتابهای دست چندم و بنجول که متابهایی که کارسناسان خبره تربیتی روی آن نظر داده بودند تا تیرشان مستقیم به هدف بخورد انوقت رد همین نظام مقذسمان نامه ها و بسته های فرهنگیمان را باید به با آین که پول پستش را هم میدهیم باید به برایش جداگانه نذر و نیاز کنیم تا به مقصد برسد و صد البته که ..... .

بگذاریم و بگذریم.

الغرض، جمعی از رفقای طلبه و دانشجو که اتفاقا همه این چیزها را میدانند، موتورشان روشن شده که بالاخره باید کاری کرد و آستین‏ها را بالا زده‏اند و مشغول کار شده‏اند(قابل توجه دوستانی که میگویند نباید حرفهای نا امید کننده زد) و مدل اردوهای فصل رویش را ابداع و اجرا کرده‏اند.

شاه بیت اردوهای فصل رویش پرداختن به حس هیجان طلبی جوانان و بهره برداری از امکانات راکد و موجود نظان برای این امر است.

شاید هر شهری پادگانهای مختلف، سدها، دریاچه‏ها،رودخانه‏ها و فضاهایی از این دست که قابلیت استفاده برای برگزاری برنام‏هایی متناسب با حس مهم و حیاتی و بسیار قابل توجه و مورد نیاز جوانان یعنی حس هجیان و شور و نشاط و تحرک و پویایی را داشته باشند؛ این دققا نقطه شروع کار ما بود.

چون الآن در صدد بیان گزاریش نیستم فقط برنامه امسال را بیان میکنم که نوشه‏ام بیش از هم مطول نشود.

جت اسکی

یکی از همین ظرفیتهای موجود که قابلیتهای بسیار بالایی هم دارد، شهرک سینمایی انقلاب و دفاع مقدس در اتوبان قم و تهران است که علاوه بر جذابیت خاص برای قشر مخاطب بخاطر تولید بسیاری از فیلمهای سینمایی محبوب جامعه در آن مکان، مزیتهایی نظیر دریاچه بسیار بزرگ و عالی، لوکیشن فیلهای مختلف مثل سریال حضرت یوسف و...، امکان برگزاری رزم و تیراندازی، نزدیکی به قم و تهران، امکان استفاده از امکانات و وسائل پروازی سبک و ... دارد.

با بهره‏برداری از این فضا با همکاری مدیران بنیاد روایت و عزیزان شهرک سینمایی و همچنین مدیران هلال احمر و دوستان در فرماندای شهر ری امسال تابستان انشالله برنانه اردوهای فصل رویش با رویکردی جدید و متفاوت و برنامنه های جذاب و تأثیرگذار برای عموم جوانان بین 18 تا 25 سال اجرا خواهد شد.

برنامه هایی نظیر قایق سواری البته از نوع تندروهایش، جت اسکی سواری، کانو رانی، شنای استقامت، اشنایی با غواصی و شنا با لبای مخصوص غواصی، بازدید از فضاهای جذاب شهرک سینمایی، کایت سواری، جایروپلن(هلی ک.پتر کوچک 2 نفره) سواری، جنگ جوان با برنامه‏های معنوی و فرهنگی و متنوع، برنامه بسیار جذاب رزم شبانه و روایت 8 سال دفاع مقدس بعد از آن، و سایر برنامه های جذاب و سالم و فرهنگی در این اردوها اجرا میشود تا برای اولین بار شاهد باشیم که بجز خواص و نورچشمی‏ها و آقازاده ها هم امکان استفاده از فرصتای و امکانات نظام را دارند؛ آنوقت شاهد خواهیم بود که انشالله به فضل الهی انس و الفتی عمیق و ناگسستنی بین جوانان و نظام مقدس جمهودی اسلامی که همه هدفش ارتقاء مردم است برقرار خواهد شد که با هیچ چیز مثل قربان صدقه‏های خشک و خالی‏ای که دشمنان نثار میکنند نظام را رها نخواهند کرد و پای همه آرمانهای آن خواهند ایستاد؛ فقط کافی به جوانها(نه برای بیالن کار به مسئولین) ثابت کنیم که برایمان مهم هستند البته به صورت واقعی.

راستی به این دو تا سایت هم سربزنید شاید اطلاعاتی از فصل رویش دستتان بیاید:

www.faslerouyesh.ir

www.javananerey.com

 قایق تندرو

ملاحظه:1- مقام این دستنوشت مقام بیان کاستیها و مشکلات است لذا قدرناشناسی فعالیتهای انجام شده تلقی نشود اما امام به ما یاد داد که به کم قانع نشویم  

          2-منظور از مسئولین همانهایی هستند که که خوتان میدانید والا هستند مسئولینی که تمام زندگی خوشان را برای نظام گذاشته‏اند

 

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • » داوود صالحی
    »» عنایت دوستان( نظر)


    لیست کل یادداشت های وبلاگ
    ساحت عشق
    جمع‏بندی نگاه آقا درباره سوریه و زیرکانه ترین جمله رهبر انقلاب
    کتابی که طلبه ام کرد!
    یادداشتهایی از سفر به سرزمین یار قسمت سوم
    گریه کن سرباز
    یادداشتهایی از سفر به دیار یار
    خاطرات متفاوتی از حضرت آیة الله العظمی بهجت(ره)
    به بهانه ورود حضرت نور به قم
    شرط آیت الله سید کاظم حائری برای دیدار با آقا
    [عناوین آرشیوشده]